Afgelopen zomerseizoen is de technische havencommissie van start gegaan met het vernieuwingsplan van de beschoeiingen in en rondom ons haventerrein. Direct na het dooien van het winterijs zijn we begonnen met het vernieuwen van de oude beschoeiing langs het lange pad (Kronemanpad) naar het clubhuis. De oude beschoeiing is zorgvuldig verwijderd zodat hardhoutendelen behouden konden worden voor hergebruik. De nieuwe beschoeiing is gemaakt van duurzaam gerecycled kunststof en stevig verankerd middels paraplu-ankers in de sompige oever. Vooral de sompige oever heeft nogal wat gevolgen gehad voor de doorlooptijd van het project, want naar het bleek was het persriool al geruime tijd lek waardoor de grond verzadigd was van en water en zaken die we liever niet willen weten. Al met al hebben is in samenwerking met de gemeente en aannemer en Vrijbuiterlid “John van der Klooster” het persriool vernieuwd en de grond verbeterd met grond uit eigen haven.
Lees hier alle ontwikkelingen die voor de achterhaven op de planning staan, aangevuld met foto's.
|
|
Vrijwilligersavond 2025
100 jaar jubileum Na ontvangst van de uitnodiging kunt u zich hier aanmelden. |
|
NOV
16
|
Platform Wedstrijdsport Jaarbijeenkomst
Evenement | 09:30 - 15:30 Deelname op uitnodiging van het WatersportVerbond Voorlopig programma: 09:30 ontvangst 10:0... |
|
NOV
20
|
ALV najaar 2025
Evenement | 20:00 - 23:00 |
|
NOV
22
|
Mosselavond
Evenement | 18:00 - 23:00 | Clubhuis Vers gehaald uit Zeeland! Gezellig met elkaar verse mosselen met friet eten en we zorge... |
|
DEC
14
|
Leden koken voor Leden
Evenement | 17:00 - 23:00 | Clubhuis In navolging van het succes van de Indische maaltijd van Franc Schiet gaan we hier een ve... |
|
JAN
11
|
Nieuwjaarsborrel & Nieuwjaarsduik
Evenement | 16:00 - 19:00 | Clubhuis en Helling Lagerwal Voor alle leden, opgeven niet nodig. Voor de Nieuwjaarsduik: Vergeet je zwemkleding niet! ... |
|
MRT
28
|
Primus Inter Pares 2025
Wedstrijdzeilen Algemeen | deel 1 / 2 |
|
MRT
29
|
Primus Inter Pares 2025
Wedstrijdzeilen Algemeen | deel 2 / 2 |
